Varsinais-Suomen uudet rajoitukset ja suositukset
Julkaistu: 26.11.2020 00.00

Varsinais-Suomen uudet rajoitukset ja suositukset

Paimion Kiekkoseuran yhteinen toiminta on tauolla toistaiseksi lauantaista alkaen. Olemme saaneet ao. ohjeistuksen ja noudatamme sitä 100%. Tauon aikaiset pelitapahtumat peruuntuvat ainakin toistaiseksi. Tiedotamme asiasta lisää kun tiedämme pelien kohtalon. Pidetään yhdessä huolta terveydestä.

Varsinais-Suomen koronapandemiaryhmä on tänään antanut oheisessa linkissä sekä sen alla näkyvän suosituksen:

Uudet suositukset Varsinais-Suomeen tulevat voimaan viipymättä

Suositus välttää tarpeetonta matkustamista Uudellemaalle. Tällä halutaan estää se, että toistaiseksi paremmassa koronaepidemian vaiheessa olevan Varsinais-Suomen tilanne ei pahenisi. Varsinais-Suomessa koronaepidemian trendi on nyt erilainen kuin Uudellamaalla. Suurimmat tapausmäärät ovat olleet Turussa, jossa koronaviruksen tapausmäärät ovat viime päivinä jonkin verran laskeneet.
Varsinais-Suomen maakuntarajoja ylittäviä urheilutapahtumia ja -kilpailuja ei tule järjestää. Suositus koskee kaikenikäisten yksilö- ja joukkuelajien liikunta- ja urheilutapahtumia sisä- ja ulkotiloissa.
Suositus ei kuitenkaan koske maajoukkuetoimintaa eikä SM- ja 1-divisioonatason kilpailutapahtumia. Suositus tulee voimaan lauantaina 28. marraskuuta ja on voimassa toistaiseksi.
Sosiaali- ja terveysministeriö suositti 24. marraskuuta, että ryhmäharrastustoiminta ja siihen osallistuminen keskeytetään tilapäisesti kokonaan ja mahdollisuuksien mukaan toteutetaan vain etämuotoisena.
Aikuisten harrastustoiminnasta tulee koronapandemiaryhmän mukaan pidättäytyä erityisesti sisätiloissa ja välttää kaikenlaista kontaktia sisältävää harrastustoimintaa. Juniori-ikäluokat voivat jatkaa harjoittelua, kun etäisyyksistä ja hygieniasta huolehditaan tarkasti.
Suomen Jääkiekkoliitto on maaliskuusta alkaen tinkimättömästi noudattanut kaikkia viranomaisten määräyksiä ja suosituksia. Yllä oleva suositus koskee kaikkia Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin alueella toimivia seuroja ja tarkoittaa seuraavaa la 28.11. alkaen toistaiseksi ja ensi vaiheessa 6.12. asti. Kaikki Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin II-div, III-div, ja IV-div ottelut siirretään liiton toimesta tänään myöhempään ajankohtaan. Ko. joukkueiden harjoittelu keskeytyy toistaiseksi.
Seuran uusimmat