LOK
Edustus, II-divisioona

Haka - PKS   2 - 3 VL

OP-Areena

PKS voittaa paikallisderbyn 2-3 vl.

Paimiossa koettiin hieno kiekkoilta, kun paikalliskamppailussa kohtasivat Paimiolaiset Haka ja PKS.

Ottelu oli toinen paikallisderby joukkueiden historiassa ja se näkyi myös katsomossa kun Paimion Jäähalliin oli saapunut n. 200 silmäparia todistamaan lauantai-illan tunnelmaa. Tätä olivat varmasti odottaneet sekä itse yleisö, mutta myös joukkueet ja pelaajat. Molempien joukkueiden maalivahdit pelasivat huippuottelun ja pitivät molemmat vuoroillaan joukkueita pystyssä. PKS:n Lasse Lehdolle kertyi ottelun aikana yhteensä 45, joista vielä 6 jatkoajalla.

Kiekkoseuran peli oli jäsenneltyä, eikä paletti mennyt sekaisin missään vaiheessa, vaikka Haka painostikin pitkillä yhtämittaisilla hyökkäyksillä. Viimeisen erän alussa tilanteen ollessa 2-0 Hakan hyväksi PKS alkoi saada maalipaikkoja ja ajassa 51:17 Tuomas Alava kavensi ylivoimalla lukemiksi 2-1. Tästä alkoi PKS:n loppukiri, joka huipentui Benjamin Roozbehanin tekemään tasoitusmaaliin ajassa 57:58 ja tilanne oli 2-2. Jatkoajalla ei saatu ottelua ratkaistua, joten siirryttiin voittomaalikilpailuun. Laukojia molemmilta viisi. Ensimmäiset eivät tehneet kummaltakaan. Toiset ja kolmannet vetäjät laittoivat kiekon reppuun. Neljännet vetäjät eivät myöskään tehneet maaleja, joten ratkaisu venytettiin viimeisiin laukojiin.

Yhdet laukojat jäljellä ja PKS aloittaa. Benjamin Roozbehan laukomaan.. ja kiekko nuottaan. Tilanne siis PKS:lle hyvin edullinen ja mikäli Hakan viimeinen laukoja ei tee, on PKS napannut ottelusta kaksi (2) pistettä ja Haka yhden (1). Lehto maaliin ja kiekko kiinni, PKS voittaa aikakauden toisen paikallisderbyn voittomaalikilpailussa 2-3 vl.

Seuraava kotiottelu 16.10. klo 17:30. Liput ovelta 5€ tai kausikortilla sisään. Tervetuloa!

Tilastot
Haka